Rabu, 23 Februari 2011

DONAT :

Dicatat oleh queenshop di 4:28 PTG
HAI U ALLLLLL...........hrni mak bedah nk citer pasal donat...emmm tgok gmbar donat ni,rs nk buat lg je...
haishhhhhh...lama2 badan pon sama bulat mcm donat..donat ni mmg kgemaran km 1fmly sjak zaman dolu-dolu lg..1 tip utk buat donat ni,bila donat tu dah masak msti kt nk guling2 dia kat gula kan...silala guna gula kastor/caster.supaya gula tu xcair bila lama2 dihidangkan.kalo nk makan habiskan terus skali idang tu,leh la guna gula ising @ gula yg kt blender halus tu..smlm ada kawan tanya,kalo ada lebih tepung donat tu,leh x smpan dlm peti?emmm jawapannye korang kena la siapkan gak donat2 tu & goreng 1/2 masak..kemudian sejukkan  & simpan la dlm bekas plastik @ balut dgn plastik..simpan dlm esbox.nk makan,goreng semula samp masak...
citer2 potpet2...resepinya mana mak bedah wei?ehehehe....ok sebenonye resepinya sama je dgn ROTI GULUNG ALABAMBA (sila rujuk pada entry sebelum ni)...cuma donat ni kt kna guling2 kat gula,roti gulung tu makan dgn sos...ok la u allllll....slmt mencuba la ye mak senah,cik minah,mak jenab & sape2 jela yg nak m'cuba...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

..qUeEn zAra kiTcHen... Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei